Nyhetssaker

Ny Markedsansvarlig i Kolbotn Fotball Kvinner

Jan Martin Knashaug har etter seks måneder som marked- og sponsoransvarlig i Kolbotn fotball kvinner takket for seg. Inn kommer Maria Høivik Rugaas. - Jeg gleder meg til å bli en del av Kolbotn-laget, sier Maria.

Skjønt Maria er ikke helt ukjent for Kolbotn, og med to fotballspillende jenter og en mann som er trener både på jenter 07 og jenter 05 er ikke Kolbotn helt ukjent for henne heller. Før sesongen 2018 gikk Toppfotball kvinner inn med tilskudd til markedsarbeidet i klubbene. -Dette har gjort oss i stand til å ansette noen som skal ha ansvar for sponsor- og markedsarbeid i klubben, sier styreleder i Kolbotn Fotball Kvinner, Monica Ottesen. Hun er svært fornøyd med at Maria nå er fast tilknyttet klubben. – Vi har allerede samarbeidet med Maria gjennom firmaet Detbetyr.no i forbindelse med Mitt valg og kampanjen #duvelger. 

Maria Høivik Rugaas har jobbet i ulike markedsstillinger, deriblant seks år med næringslivssamarbeid i SOS-barnebyer. Hun jobber nå ved siden av jobben i Kolbotn Fotball Kvinner, med bedrifters bærekraft og samfunnsansvar i kommunikasjonsbyrået Detbetyr.no.

Høvik Rugaas er opptatt av bærekraft og samfunnsansvar, og mener at en frivillig organisasjon som Kolbotn IL og spesielt Kolbotn Fotball Kvinner, er i en unik posisjon til å utøve et viktig samfunnsansvar på lokalplan. - I samarbeid med næringslivet kan denne muligheten utnyttes i enda større grad, sier hun. – Idrettsklubben møter mange av kommunens barn og unge ukentlig og kan dermed være en viktig arena for oppvekst, tilhørighet og utvikling. 

Sponsorsamarbeid innen bredde og topp
Høivik Rugaas har vært aktiv i arbeidet med å etablere samarbeidet mellom Mitt Valg, Bolig & Eiendomsutvikling og klubben og har sammen med Detbetyr.no laget kampanjen #duvelger. 

- Samarbeidet med Mitt Valg gir oss den rette kompetansen for å utnytte vår arena til å bedre oppvekstsvilkårene for barn og unge på Kolbotn. Sammen med oss kan Bolig og Eiendomsutvikling, som er sponsor for prosjektet, utøve sitt samfunnsengasjement og bygge gode oppvekstsvilkår der de bygger boliger, sier hun. - Denne type samarbeid ønsker vi oss flere av, fortsetter hun engasjert.

Kolbotn Fotball Kvinner har ambisjon om å være et kraftsenter for fotball for kvinner og jenter i regionen. A-laget til Kolbotn har vært i Toppserien siden 1994. Kolbotn er derfor et naturlig valg for jenter i regionen som ønsker å satse på fotball. Fotball for kvinner og jenter har fått vind i seilene det siste året, bla da Obos gikk stort inn som samarbeidspartner tidligere i år. Kolbotn kommer til å være med på å løfte fotball for kvinner videre, og vi håper vi får med oss ambisiøse samarbeidspartnere som vil være med å sette fotball for kvinner på agendaen fremover. 

Attraktiv aktivering av samarbeid
- Vi kommer til å gjøre aktiveringen og gjenytelsene til sponsorene våre enda mer relevante i dagens mediesamfunn. Vi kommer til å satse mer på digital synlighet som bidrar til å bygge både egen og samarbeidspartneres merkevarer. Det er denne veien dagens merkevarebygging går, så da må vi følge med. Sammen med tilsvarende satsning i Toppserien og gode lokale samarbeidspartnere har vi et godt utgangspunkt for å få til dette, avslutter Høivik Rugaas.