Om Kolbotn Fotball Kvinner

Kolbotn Fotball Kvinner er en ren jenteklubb. Vi ønsker å bidra til å bygge fotball for jenter, og jenter for fotball. Fotball på Kolbotn skal være en fritidsaktivitet der alle som vil kan delta, og der vi kan utvikle jenter til å nå sine drømmer – uansett om drømmen er landslag eller fotball på løkka med venner og venninner.

Vi samarbeider tett med NFF og Toppfotball kvinner om å gi jenter like muligheter som gutter til å spille fotball, til å utvikle seg og til å kunne bli profesjonelle fotballspillere, dersom de ønsker og har forutsetningene for det.

Dette stiller store krav til klubben vår og vi er heldige som har med oss sponsorer og samarbeidspartnere som har sammenfallende verdier og mål som oss. En klubb med fokus på både topp og bredde stiller krav til balansert ressursbruk og fokus, men det gir også unike synergier begge veier.

Visjon, verdier og mål

Alle jenter som vokser opp på Kolbotn skal kunne ta del i fotball, og ha mulighet til å nå sin fotballdrøm – uansett om drømmen er på spille på landslagsnivåeller på løkka med venninnene.

Verdiene til Kolbotn IL er

• Glede
  • Utvikling
  • Inkludering

Verdiene våre er styrende i klubbens arbeid, og vi jobber målrettet og i samarbeid med våre partnere, medarbeidere og medlemmer om å nå de to overordnede målene:

Mål 1: Flest mulig – lengst mulig.
Tilrettelegge aktivitetstilbud som øker oppslutning og begrenser frafall innen fotball for jenter.
Mål 2: Det er lov å bli god– Kolbotn skal tilby et utviklingsmiljø som gir jenter muligheter til å nå toppen i norsk fotball.

Kolbotn Toppfotball

Toppserie-laget til Kolbotn rykket opp til øverste nivå i 1994 og har siden spilt over 20 år på rad i den øverste divisjonen for kvinnefotball i Norge. I denne perioden har Kolbotn vunnet Toppserien flere ganger; 2002, 2005 og 2006, samt vunnet NM i 2007, og spilt semifinale i UEFA Champions League i 2006.

Kolbotn har også hatt en rekke kjente spillere gjennom årene. Blant annet Solveig Gulbrandsen, Trine Rønning, Kristin Blystad Bjerke, Ingvild Isaksen, Ingvild Stensland, Ada og Andrine Hegerberg, og Isabell Herlovsen.

Kolbotn fotball kvinner er en del av Norges største idrettslag, Kolbotn Idrettsforening. Klubben har over 3000 medlemmer og er en svært viktig insitusjon for barn og unge  i Oppegård. Hele 12 idretter er under klubbens paraply: Amerikansk fotball, basket, bryting, fotball herrer, fotball kvinner, handicap, håndball, orientering, snowboard, svømming, turn og volleyball. Klubbens største profiler gjennom tidene er bryteren Jon Rønningen og vår egen Solveig Gulbrandsen. Begge tok Olympisk gull i sine idretter for Norge.

Bli med på laget?

Annonse fra Toppserien: